XV CERTAMEN LITERARI ESCOLAR EN LLENGÜES D'ORIGEN

 

Amics de la UNESCO de Barcelona ha tingut i té com a un dels seus objectius vetllar i donar suport al món educatiu. És per això també que fa uns anys, veient que al nostre entorn s’iniciava un nou procés immigratori procedent de molts països diferents, amb cultures i llengües diverses, va promoure el Certamen Literari en Llengües d’Origen, avui ja totalment consolidat.

Ho fa des del món del voluntariat. Per ser més precisos, es porta a terme sota la responsabilitat de professionals a cost zero.

Ho fa també amb l’ajuda desinteressada i generosa dels mestres de les escoles, que fan un esforç per a aconseguir trobar un espai del circuit curricular que possibiliti fer els treballs proposats pel Certamen.

I pas a pas, any rere any, hem arribat al XV Certamen Literari en Llengües d’Origen!!

Enguany Amics de la UNESCO de Barcelona vol convertir el Certamen en un homenatge i agraïment a totes les persones, moltes d’elles anònimes, que al llarg d’aquests anys han fet possible que el projecte fos una realitat, fins i tot en anys molt difícils per l’entitat.

 

Celebrem doncs el XV Aniversari del Certamen Literari en Llengües d’Origen sota el lema proposat: LA FELICITAT.

LA FELICITAT de treballar per la comunitat,

LA FELICITAT de treballar per una millor comprensió entre els col·lectius que compartim espais de vida,

LA FELICITAT que dóna la generositat, … i tantes coses més, …

GRÀCIES NOVAMENT PER L’ESFORÇ I LA DEDICACIÓ QUE, LLIUREMENT, FEM TOTS PLEGATS!

 

Rosa-M Pujol

Presidenta

31 d’octubre’18

 


PASSOS A SEGUIR PER A LA PARTICIPACIÓ:

 

1) Llegiu les Bases de Participació de l’edició d’enguany.

2) Inscriviu al vostre centre educatiu o entitat tot omplint el Formulari d’inscripció abans del 20 de desembre de 2018.

3) Ompliu els Formularis dades participants (un per participant) i envieu els treballs a l’adreça certamen@amicsunescobarcelona.cat abans del 21 de febrer de 2019.


UNA MIRADA AL DARRER CERTAMEN

 

Tot i la complexitat del tema, la comunicació intergeneracional a l’era digital, els nois i noies participants han estat capaços de fer-ne una acurada reflexió i d’oferir-nos el seu criteri, la seva opinió i les seves experiències. Des d’Amics de la Unesco de Barcelona estem contents d’haver obert aquest debat i volem agrair als mestres que hagin engrescat els seus alumnes a participar fent-nos un lloc a les seves aules malgrat les mil i una tasques que han d’atendre.

A través de les seves paraules, escrites en diverses llengües i en diversos alfabets,  constatem que la tecnologia està instal·lada de ple en la vida dels infants i dels joves i que ocupa un lloc important en la comunicació familiar malgrat les dificultats que per als membres més grans sovint comporta.

Veiem també com en són de conscients dels pros i contres d’aquesta nova eina. L’aïllament, l’addicció, la manca de comunicació directa i l’accés a continguts inadequats  són els principals paranys en que saben que poden caure. Per contra, els nois i noies que tenen membres de la seva família en països allunyats, valoren molt positivament aquestes noves vies de comunicació que contribueixen  a enfortir els vincles malgrat l’allunyament físic. Citant paraules textuals d’un nen d’onze anys, “és com si les distàncies no fossin tan grans, com si inclús es pogués reduir l’enyor.”

Com sol passar en tantes coses, no és el què sinó el com. Endavant, doncs, amb la tecnologia que ens permet apropar a les persones que estimem!

PDF AMB ESTADÍSTIQUES DEL DARRER CERTAMEN aquí

PRESENTACIÓ QUE ES VA PROJECTAR A L’ACTE DE CLOENDA (31 de maig) al Casinet d’Hostafranchs aquí

PORTADA DE LA PUBLICACIÓ EDITADA AMB ELS PREMIATS aquí

VÍDEO DE L’ACTE DE CLOENDA (31 de maig) al Casinet d’Hostafranchs aquí

 


AMB EL SUPORT DE: